DIA MUNDIAL DE LA FELICITAT: 20 de Març

http://www.un.org/es/events/happinessday/

Recordo una mestre que escrivia a la pissarra:

Les enciclopèdies virtuals ens recorden:

  • La felicitat és un sentiment agradable de satisfacció i absència de patiment.
  • El terme és un dels més importants en filosofia, ja que la seva recerca acostuma a ser l’objectiu primordial de l’ésser humà.
  • Alguns termes que designen estats de l’esperit similars són joia, alegria o benestar.
  • Els seus antònims són la tristor i la pena.
  • La paraula està molt lligada a les experiències personals.
  • Físicament, està associada a la dopamina, per això certes droges poden induir artificialment un estat que simula el de la felicitat.

Fins i tot el Mahatma Gandhi, ens ho recorda en aquesta interessant frase:

Traduït de manera literal: “La felicitat és quan el que penses, el que dius i el que fas estan en harmonia”

Hi ha molts contes que ens ajuden a treballar la FELICITAT a l’escola i els seus entorns…

Marxant de felicitat

Jeanne de Vietinghoff  (escriptora belga)

És la història d’un home que estava tip de plorar.
Mirà al voltant seu i va veure que la felicitat la tenia al da­vant.
Estirà la mà i la volia agafar.

La felicitat era una flor. La va collir, i encara no la tenia a la mà que ja s’havia esfullat.
La felicitat era un raig de sol. Aixecà els ulls per escalfar-se la cara i tot seguit un núvol el va apagar.

 La felicitat era una guitarra. La va acaronar amb els dits. Les cordes es posaren a grinyolar.
Quan al capvespre tornava a casa, el bon home seguia plo­rant.

 L’endemà va seguir buscant la felicitat.
A la vora del camí hi havia un nen que ploriquejava.
Per tranquil·litzar-lo, collí una flor i la hi donà.
La fragància de la flor els perfumà ambdós.

Una pobre dona tremolava de fred, coberta amb els seus parracs.
Ell la va portar fins al sol, i també ell s’hi escalfà.

Un grup de nois cantava.
Ell els acompanyà amb la seva guitarra.
També ell es delectà amb aquella melodia.
En tornar a casa, de nit, el bon home somreia de debò.”

Ja tenim una activitat que ens donarà moltes possibilitats:

  1. L ‘home és un etern marxant de felicitat. I la troba precisament quan es posa al servei dels altres.
  2. La flor, el raig de sol i la guitarra tenen sentit en el moment en què el marxant els ofereix al nen, la dona i els nois.
  3. Nosaltres tenim sentit quan ens oferim als altres.

Ser feliç

Pels alumnes + grans podem escoltar i treballar després una cançó de Joan Rovira ben original sobre aquest tema: “Per ser feliç”

Podem complementar el tema amb una proposta d’acords per a poder interpretar millor la cançó:

http://www.acordscatala.cat/per-ser-felic/

I pels + petits: una cançó facilota però amb molt de contingut:

https://www.youtube.com/watch?v=LKWR2rlesVg

I pels grans… que també ens convé un suport logístic per millorar la felicitat… uns consells de l’amic Víctor Kuppers, de qui en altres articles ja n’hem parlat. Una bona inversión d’un quart d’hora que ens millorarà,

Ens acomiadarem amb una cançó de quan érem + joves: “La felicità” de la parella (abans model de vida amb felicitat) Romina Power & Al Bano

A gaudir de la felicitat!

Llorenç i equip

Leave a Reply

Your email address will not be published.