Abans d’aprofundir en el tema, llegim alguns articles publicats aquests dies:
Quedem-nos en 2 punts interessants:
- Ni ministeri ni Generalitat han dictat regulacions sobre les tasques del col·legi
- Alguns països ja apliquen fórmules per evitar que la bretxa educativa s’ampliï
2 germans fent els deures a casa (no cal dir que la seva situació familiar – social és de familia de clase mitjana)
Una altra notícia sobre el tema:
A manera de conclusió d’aquest segon article podem dir:
- La diferència de puntuacions segons el nivell socioeconòmic va passar dels 25,1 punts de distància del 2012 als 17,7 punts el 2014. A més a més, les proves PISA, va precisar la conselleria, que va defensar la validesa del seu pla a favor de l’èxit escolar, implantat el maig del 2013, només les realitzen uns 1.500 joves catalans.
- No obstant, la fundació Jaume Bofill (especialitzada en temes educatius) recomana que s’ha d’aprofundir en la lluita contra l’abandonament escolar amb un nou «pla d’equitat educativa amb mesures per a l’alumnat més desafavorit i amb un pla específic per als immigrants». L’entitat suggereix que ha de millorar també el sistema de detecció dels estudiants amb necessitats educatives especifiques.
Trobareu + informació a :
Un tercer article sobre el mateix tema:
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/sort-del-reforc-dels-voluntaris-3949882
[ clíqueu sobre la imatge a la notícia virtual i podreu visionar un clip multimèdia interesant ]
A manera de resum:
No tots els nens van a casa després de l’escola, ni tenen pares que els ajudin amb els deures. Alguns van a centres com el (Casal dels Infants, al Raval, a BCN) i a Girona a l’Espai 31 per tenir reforç escolar. Allà no només aprenen a resoldre problemes de matemàtiques o a fer exercicis d’ortografia, sinó també valors i el sentit de la responsabilitat.
Arrodonirem el tema amb un article d’opinió a càrrec del pedagog Gregorio Luri, “els nens no paren de fer deures”
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/els-nens-paren-fer-deures-3949505
El coneixerem una mica millor a:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Gregorio_Luri_Medrano
També podem fer una ullada al seu bloc personal:
http://elcafedeocata.blogspot.com.es/
Seria bo llegir algún dels seus 16 llibres publicats.
Mentre busqueu a la bliblioteca o aneu a la llibreria, us proposo un llibret (fragment d’un llibre molt interessant) seu virtual, gentilesa d’Espai 31,
Aquest llibret será d’ajuda a pares i voluntaris… i us animarà a llegar l’edició complerta.
Ens pot ajudar a entendre la temàtica educativa aquesta entrevista a Luri,
http://blog.tiching.com/entrevista-gregorio-luri-educar-tambien-es-equivocarse/
Aprofito per a recomanar aquest bloc, que va obtenir el premi “Bitaácoras” com el millor bloc educatiu 2014.
Seguirem amb un article publicat a la revista “Guix” el 2013, però que encra té molta actualitat, una escola propera a Girona ciutat,
http://xtec.cat/ceipbordils/CURS%201314/Els%20deures%20escolars%20Revista%20Guix.pdf
I una proposta del nostre padrí pedagògic, el professor i doctor universitari, Serafí Antúnez, de la UB:
http://blocs.xtec.cat/ambelspeusaterra/tag/deures-2/
Seria bo que cadascú llegís i contestés el qüestionari en els 2 apartats i els diferents punts tractats.
Acabarem amb uns acudits per ralaxar-nos, i potser entendrem molts aspectos educatius que no acabàvem d’entendre…
Després d’aquest acudit, recordar que Serafí Antúnez ja ens deia fa un grapat d’anys que innovar no vol dir ser exclau de les màquines… és tenir creativitat en el disseny educatiu.
El proper està inspirat en el pensament del professor Cardús, i la cultura de l’esforç:
Vet ací el triangle màgic de l’educació,
Salut! i a reconectar.
Llorenç i equip E31